Defend Iran بازگشت به

April 29, 2011

بیژن پاکزاد نا قهرمانی دیگر ....


در ماهی که گذشت جراید و رادیو تلویزیون های خارج از کشور طی گفتگوها، مصاحبه ها و گفتارها و نوشته های خود، در رثای یکی دیگر از نا قهرمانان دنیای متعقن سرمایه داری، بیژن پاکزاد، طراح معروف لباس، جنجال به راه انداختند.
در رثای کسی که یکی از افتخاراتش این بود که با بلاهتی آریستوکراتیک، بر سر در ورودی بوتیک معروفش در لس آنجلس، با حروف درشت نوشته بود "زنده باد امپریالیسم"، و با اینکار خود به مردم ایران و مردم خاورمیانه، افریقا و همه جهان که سالها زیر سم سرکوب امپریالیسم منکوب و معدوم شده اند، پوزخند معناداری زده بود.
کسی که یکی از افتخارات اش این بود که منفورترین شخصیت های معاصر، بوش های پدر و پسر، از مشتریانش هستند. کسی که با لقب "سلطان تجملات"، مانند همه ناقهرمانان دنیای پول و ثروت، عنوان قهرمانی خود را با پایکوبی به روی لاشه ی زحمت بدست آورده بود.
او مسلما یک هنزمند بود. اما هنرمندی که نه مانند صمد بهرنگی ها و شاملوها که بقیمت مرگ و فقر در برابر زورمندان ایستادند، بلکه هنرمندی که هنرش را، بخاطر سهم بردن از پول و ثروتی که از گرده ملیون ها انسان مفلوک و زحمتکش بیرون کشیده شده بود، در اختیار اربابان و صاحبان زر و زور گذارده بود تا با طراحی های زیبای خود به دنیای زشت و نفرت انگیز آنان رنگ و جلائی بدهد.
آقای بیژن یکی دیگر از افراد از نظر اخلاقی بی مقدار و ناچیزی بود که در دنیای بی قهرمان سرمایه داری، توسط مجیزگویان آن، در کنار پرنسس دیاناها، مادر ترساها، ریگان ها و تاچرها، روی سکوی قهرمانی قرار گرفته بود تا به دنیای بی افتخارسرمایه داری مدال افتخاری بدهد. او از جمله ناقهرمانانی بود که با رنگ و لعاب دروغ و تبلیغات، و بر خلاف قهرمانان واقعی که برای همیشه در خاطره ها زنده و جاوید می مانند، یک لحظه، و فقط یک لحظه، می درخشند و بعد برای همیشه خاموش می شوند. سیامک ستوده

No comments: